Our rights, Our wrongs

What goes around, Comes around.
Vet ni vad? jag har länge funderat på någonting och kommer nog fundera på det livet ut.
Får alla vad de förtjänar? Både negativt och positivt.
Om man tex alltid bemöter alla med lycka och kärlek, blir man då belönad?
Och om man behandlar och bemöter andra runt omkring sig med egoism och negativitet, bestraffas man då?

Idag kan jag känna, att efter mycket skit så börjar det vända till något stort och riktigt bra.
Eller har det bara med att göra att jag idag anpassar min vardag, spenderar tid med de som ger mig glädje och kärlek, att jag har sprungit ifatt verkligheten och kopplat på hjärnan?
Att jag inte längre låter hjärtat luras.

Ibland vill folk bara utnyttja dig för sitt eget ego.
Jag kunde inte se så tydligt förut, men idag ser jag klart.
Skenet bedrar.

Livet kom inte med instruktioner, det kan vi göra klart här och nu.
Man måste göra fel för att sedan kunna göra rätt.
Men är det ibland försent?
Hur många chanser har vi som människor innan vi sabbat våran karma? Eller tvärtom, Hur mycket måste man ge för att sedan få tillbaka?

Jag tror stenhårt på ordspråket "what comes around, goes around"
Jag tror aldrig att man kommer undan med att ha sårat någon. En dag slår allt tillbaka.

Behandla alla med kärlek. Det förflutna är det förflutna, gör om, gör rätt.
Lär av dina misstag och gå vidare.

Älska för att bli älskad tillbaka.
Se helheten, se aldrig bara från ditt perspektiv.

Din verklighet är någon annans falskhet.
Någons falskhet är din verklighet, eller?

Tack för att jag är så berikad av kärlek, vänner & familj. det är magiskt.
Utan er hade jag aldrig varit den nästan fulländade människa jag är idag.
Vad har jag gjort för att förtjäna er? Det var då inte genom att skita i att svara på sms och missade samtal. Det är nog bara antagligen för att jag är en bra vän. Piece of cake.
Ni har stått bakom mig, ni har verkligen bärt mig fram. Ni har ALLTID trott på mig och mina löjliga drömmar.
Ni är så jävla coola.

Tack.





Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag är så lycklig för din skull! Att du får uppleva allt häftigt som kan erbjudas i livet :D men FAN va jag kommer sakna dig!! Doh... Älskar dig min fina älskade vän <3 du är så jävla bäst!!

2011-09-08 @ 23:14:11
Postat av: Anonym

DU ÄR SÅ JÄVLA COOL <3

2011-09-09 @ 10:41:20
Postat av: Anna

DU ÄR SÅ JÄVLA COOL <3

2011-09-09 @ 10:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0