I'm the wilderness locked in a cage

Jag älskar fenomenet Jetleg, Att jorden är rund och inte platt, att man ska behöva utsätta sin redan halvt nedbrutna och skakiga kropp efter X antal timmar uppe i luften (bredvid en levande fisodörsmaskin) med pressen att också bli en medlem i tiotusenmetersklubben (du gör ett tappert försök med muslimen bredvid i hopp om att han ska gänga med dig i den nyskitna och nedpissade toaletten) NEJ det är inte nog, du som jag har inte fattat hela "jorden ska vara rund" konceptet så helt plötsligt har du gått tillbaka i tiden eller frammåt.
Du har inte bara tagit dig från punkt A till B utan likt förbannat tagit en tur i en tidsmaskin, vilket känns jävligt schysst i så här i efterhand.
Detta får mig att tvivla, dog Michael jackson verkligen 25 juni? Blev prinsessan Diana överkörd den 27 augusti? men vad skrev de då i de amerikanska kvällstidiningarna? Extra Extra Princess Diana dies tomorrow in carcrash? eller vafan?

Jag kan redan känna hur detta inlägg om jetleg totalt har spårat ur.
Jag vill bara att ni skall alla veta att jag vaknar 3 på natten/morgonen och somnar som en bebis vid 7 tiden på kvällen.
Jag har snart varit hemma en hel vecka.

Jetleggen är alltid lättare när man är på väg mot ett mål, som typ L.A, Kumla är fan inte ett mål, det finns ju inget här värt att ens en gång försöka hålla sig vaken för. ja förutom hela mitt sociala liv då men det är inte speicellt nytt och spännande, det är som när man går till Mc Donalds och beställer in en big mac, du vet precis att reklamen höjer den till skyarna men när den ligger i din näve påminner den dig om en trött jävla tidningsblask från 70 talet.
Att åka till ett nytt ställe är som att kliva in på en pizzeria i en annan stad (vi säger Jokasjärvi) och beställa in en sånn dansa i mörkret pizza, det känns nytt, spännande och fräscht plus att ingen du känner har testat den.
Antingen så smakar den riktigt bra eller så känner du att du behöver uppsöka första bästa toa eller helt enkelt, ge bort den till någon du inte tycker om.
Hur som helst, åter till Big Macen, du vet att den ser ut som skit, men det är endå den du i slutändan väljer för du vet att den smakar jävligt bra

Jag längtar efter att få träffa er, ni måste bara ge mig lite tid.

---------------

I'm the fire burning desperately, but you're controlling me.

RELEASE ME


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0