Tvåtusentölf

Vad skulle hända om man sket i nyårslöften?
Antagligen ingenting eftersom vi endå aldrig håller dom.
Det känns ju alltid bra att i sin fantasivärld ha drömmar och mål för vad som ska ske om en timme när klockan slår tolv och vi helt ändrar den sista siffran i datumet.
Men för en stund glömmer vi bort hur fel vi startade det nya året i och med den tunga fyllan och en cigarill i mungipan, våldsamt i stundens hetta drar till sig en människa för att snart våldta dennes mun "en dregglig sista minuten gott nytt år kyss"

Alla mina nyårslöften har bara varit till för att brytas, det har varit dom klassiska orden "år 20.. ska vara mitt år, jag ska bara tänka på mig själv och göra det som gör mig lycklig"
Kan ha hållt i sig en dag max två.

Jag tänker bara på hur alla andra mår, vad som får dom att må bra och vad jag kan göra för att vara alla andras hjälte.
Jag glömmer alltid bort mig själv och det har bara lätt mig på villovägar i min egen utveckling frammåt.
Under "mitt 2011" besökte jag asien, jag blev en servitris och flyttade till en annan stad, jag blev av med min ätstörning, jag åkte till kalifornien och besökte sedan Kenya.

Jag är väldigt nöjd med vad jag har lyckats med och uppnått.
Men det har gett mig hemska konsekvenser och nu är det dags att börja om. igen.

I omgångar känner jag mig väldigt lycklig, speciellt över de nya människor jag lärt känna och mött ute på konstiga platser världen över.

Jag har berikat mig med mer kärlek men vilket kräver mer från mig själv.

I år ska jag fira in det nya året nykter och inte ha några nyårslöften.

Jag har redan gett mig själv en fin start på det nya året med Zumba lektioner och power yoga.

Jag har inga, och hör mig ut, för första gången på flera år INGA framtidsplaner för detta år.
Inget ställe att besöka, ingen speicell dröm att uppnå.
Bara jag och varje dag som kommer.
Jag ska ta det för vad det är.

Det ser jag väldigt mycket fram emot.

För jag kan inte fortsätta att ge mig själv till andra när jag inte kan ge något till mig själv.

2012 ska bli väldigt spännane.
Det känns nästan lite pirrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0